امروزه در دنیای دیجیتال و محیط وب هر کسی به فکر کسب درآمد از اینترنت است و حاضر است برای افزایش بازدید دست به هر کاری بزند. پس اگر همه راهها را امتحان کردهاید و هنوز نتیجه مناسبی نگرفتهاید، توصیه میکنم خواندن این مقاله را از دست ندهید.
با افزایش روزافزون جمعیت، نرخ بیکاری در جوامع رو به افزایش است. این امر نشانگر نیاز مبرم به استراتژیهای جدید و متفاوت کسب و کار و بازاریابی است. از سوی دیگر، با رونق اینترنت و رشد رسانههایاجتماعی، شاهد ظهور نوع جدیدی از کارآفرینی به نام کسب و کار اینترنتی یا آنلاین هستیم. کسبوکار آنلاین این فرصت را به افراد میدهد تا با کمترین سرمایه (یعنی با داشتن اینترنت پرسرعت و یک کامپیوتر یا لپتاپ) قادر به راهاندازی یک کار جهانی باشند.
اگر نیازهای بازار را به خوبی شناسایی کردهاید، لازم است قبل از راهاندازی کسبوکار اینترنتی و ارائه محصول یا خدمات به بازار، یک استراتژی جامع بازاریابی اینترنتی طراحی کنید و بر اساس آن عمل کنید. در این مقاله ما به شما کمک میکنیم بهترین استراتژی تجارت الکترونیک را برای کسب و کار خود انتخاب کنید.
خوشبختانه، راههای زیادی برای افزایش فروش آنلاین وجود دارد که کاملا عملی و قابل اجرا هستند. برخی از این راهها بر موارد خاصی تمرکز دارند و برخی دیگر به صورت کلی هستند. شاید برای افزایش فروش آنلاین خود، دست به ایجاد تغییرات اساسی در استراتژیهای بازاریابی بزنید. اما گاهی اوقات با ایجاد تغییرات کوچک، میتوانید باعث ایجاد تحولی مثبت، در روند کسبوکار سایت خود شوید.
امروزه محتوا به بخش مهمی در هر کسبوکاری تبدیل شده است. اما همواره این سوال پیش میآید که چرا به تولید محتوا نیاز است؟ اگر بخواهیم پاسخ کوتاهی بدهیم، میتوان گفت چون به کاربران آگاهی داده و سوالات آنها را پاسخ میدهد، آنها را سرگرم میکند، بر تصمیمات آنها تاثیر میگذارد و خیلی موارد دیگر که سبب میشوند کاربران در دنیای اینترنت به دنبال محتواهای مختلف باشند.
گوگل آنالیتیکس (Google Analytics)، یک سرویس رایگان و ابزار تحلیلگر از شرکت گوگل است که نشاندهنده آمار بازدیدکنندگان و کاربران از وبسایت میباشد. با استفاده از گوگل آنالیتیکس میتوان اطلاعاتی درباره ترافیک ورودی سایت در اختیار مدیران وبسایتها قرار داد که این اطلاعات در بهینهسازی سایت و توسعه آن نقش شگفتانگیزی دارند. گوگل آنالیتیکس در بین مخاطبان ایرانی به نامهای دیگری مانند گوگل آنالیز، گوگل آنالیتیک و گوگل آنالیتیکز هم نامیده میشود.