شکلگیری استارتاپها به شکل امروزی به اوایل قرن بیستم بازمیگردد. جایی که استارتاپ IBM بهعنوان یک تولیدکننده نرمافزار راهاندازی شد. این استارتاپ در سال 1911 برای اولین بار با مفهوم امروزی استارتاپ راهاندازی شد و در ادامه به موفقیتهای زیادی رسید.
بازاریابی سنتی به دلیل تعارض با نیازها و شیوههای زندگی مدرن، کمکم از بین میرود و تقریباً دیگر طرفداری ندارد! عدم پاسخگویی این نوع بازاریابی به نیازهای مشتری و ناکارایی آن در دستیابی به هدف باعث شده صاحبین کسبوکارها، به فکر ایجاد شیوههای نوین برای بازاریابی باشند. بازاریابی محتوایی یکی از این شیوههای جدید میباشد که اخیراً سروصدای زیادی در حوزه بازاریابی آنلاین ایجاد کرده و نتایج شگفت انگیزی هم در موفقیت کسبوکارها داشته است.