مقالات

کارآفرینی اینترنتی چیست؛ چطور میتوان از این دنیای شگفتانگیز کسب درآمد کرد؟
کسبوکارامروزه، راهاندازی کسبوکار خود، هدف نهایی افراد زیادی است. چه راهی میتواند بهتر، با صرفهتر، کارآمدتر و عاقلانهتر از دنبال کردن ابزارهای آنلاین باشد؟! اینترنت میتواند وسیله خوبی برای رونق کسبوکار شما باشد، زیرا به سرمایهگذاری زیادی نیاز ندارد! یکی از دلایل محبوب شدن کسبوکارهای اینترنتی، کم هزینه بودن و دلیل دیگر آن، جایگاه ویژهای است که اینترنت در زندگی افراد به خود اختصاص داده است و میتواند تحول عظیمی در کسبوکار شما به وجود آورد!

شبکههای اجتماعی جایگزین، بعد از فیلترینگ اینستاگرام کدامند؟
کسبوکارچندی پیش، تلگرام، یکی از پرکاربردترین شبکههای اجتماعی در ایران، فیلتر شد. این موضوع باعث شد، استارتآپها و کسبوکارهایی که به دلیل کمهزینه بودن، از این شبکه برای تبلیغات و بازاریابی استفاده میکردند، شکست سنگینی را تجربه کنند. بیشتر این افراد، به سمت اینستاگرام سوق پیدا کردند و اکنون این شبکه کاربران زیادی دارد. اخیراً، با زمزمه مطرح شدن فیلترینگ اینستاگرام، این سؤال پیش میاید که آیا کاربران به سمت شبکه اجتماعی دیگری میروند؟

کسب و کار اینترنتی چیست؟ چگونه یک نمونه موفق آن را راهاندازی کنیم؟
کسبوکاربا افزایش روزافزون جمعیت، نرخ بیکاری در جوامع رو به افزایش است. این امر نشانگر نیاز مبرم به استراتژیهای جدید و متفاوت کسب و کار و بازاریابی است. از سوی دیگر، با رونق اینترنت و رشد رسانههایاجتماعی، شاهد ظهور نوع جدیدی از کارآفرینی به نام کسب و کار اینترنتی یا آنلاین هستیم. کسبوکار آنلاین این فرصت را به افراد میدهد تا با کمترین سرمایه (یعنی با داشتن اینترنت پرسرعت و یک کامپیوتر یا لپتاپ) قادر به راهاندازی یک کار جهانی باشند.

افزایش فروش آنلاین با چند ترفند ساده
کسبوکارخوشبختانه، راههای زیادی برای افزایش فروش آنلاین وجود دارد که کاملا عملی و قابل اجرا هستند. برخی از این راهها بر موارد خاصی تمرکز دارند و برخی دیگر به صورت کلی هستند. شاید برای افزایش فروش آنلاین خود، دست به ایجاد تغییرات اساسی در استراتژیهای بازاریابی بزنید. اما گاهی اوقات با ایجاد تغییرات کوچک، میتوانید باعث ایجاد تحولی مثبت، در روند کسبوکار سایت خود شوید.

ای نماد چیست و چرا داشتن آن برای هر کسبوکار اینترنتی ضروری است؟
کسبوکارای نماد، نشانهای است که از طرف مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (که وابسته به وزارت صنعت معدن تجارت است)، به عنوان تأییدیه به فروشگاههای اینترنتی داده میشود. نماد اعتماد الکترونیک منحصراً توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی صادر شده و به کسبوکارهای مجازی با هدف ساماندهی، احراز هویت و صلاحیت آنها اعطا میگردد. اینماد پس از بررسی وبسایت و احراز هویت و صلاحیت مالک آن (حقیقی یا حقوقی)، برای مدت یک سال صادر میگردد.

تبلیغات در شبکههای اجتماعی؛ بایدها و نبایدهای این نوع تبلیغات
کسبوکارشبکههای اجتماعی به عنصری مهم در زندگی ما تبدیل شدهاند. روزی نیست که بدون استفاده از این شبکهها، به شب برسانیم. در این میان، افراد دیگری هستند که استفاده مفیدتری از این شبکهها میکنند و در دل این شبکهها، راهی را برای کسب درآمد یافتهاند. شبکههای اجتماعی، فرصت خوبی را برای صاحبان برندها و کسبوکارها فراهم میکند. کسبوکارها میتوانند با تبلیغات در شبکههای اجتماعی، محصولات خود را معرفی کنند و به فروش برسانند.

کاربرد چت آنلاین در وبسایت چیست؟
کسبوکارچت آنلاین، نوعی پشتیبانی آنلاین شرکتها از مشتریان است که در سالهای اخیر، طرفداران بسیاری پیدا کرده است. بزرگترین و موفقترین شرکتهای دنیا، با استفاده مناسب از این سیستم، به نتایج مطلوبی رسیدهاند و کاربرد آن، روزبهروز در حال گسترش است. این سیستم، به سؤالات مشتریان در اسرع وقت پاسخ میدهد و باعث جلب اعتماد آنها میشود. اما مزایای این سیستم، به این دو مورد ختم نمیشود و بسیار گستردهتر است.

راز و رمزهای داشتن یک استارت آپ موفق
کسبوکارهر شخص کارآفرینی دوست دارد یک کسبوکار استثنائی داشته باشد، اما راهاندازی استارت آپ های موفق و بزرگ در عرض چند ماه کار سادهای نیست. شرکتهایی که ظاهراً یک شبه به موفقیت دست پیدا کردهاند نیز چندین سال برای رسیدن به این موقعیت تلاش کرده و سختی کشیدهاند. راز و رمز راهاندازی استارت آپ های موفق در مدتی کوتاه چیست؟ شما باید پرشور، متعهد و دارای توانایی کار و تلاش مداوم باشید.