ساخت صفحه فرود
صفحه فرود یا Landing Page ، یک صفحه ساده اما پرکاربرد و مجزا از وب سایت میباشد که با هدف جذب کاربر طراحی و ایجاد شده است. به بیان دیگر به صفحه ای که بازدیدکننده بواسطه موتورهای جستجو وارد سایت شده، صفحه فرود گفته میشود. صفحه فرود اولین صفحه ای است که کاربر وارد سایت شما میشود. در طراحی آن باید هوشمندانه و حرفه ای عمل کنید تا بازخورد مناسب آن را داشته باشید. با ما همراه باشید تا توضیحات کامل را بدانید...

صفحه فرود یا Landing Page چیست؟
قبل از اینکه توضیحات را شروع کنیم میخواهیم مثالی بزنیم تا بصورت تصویری درک کاملی از مطلب داشته باشید.
تصور کنید فردی میخواهد برای اولین بار به منزل شما بیاید، شما منزل خود را چگونه به او معرفی میکنید؟
یک منزل تمیز که همه وسایل سرجای خودشان مرتب و منظم هستند یا یک خانه شلوغ و بهم ریخته که هر وسیله، ساز خودش را میزند و ناهماهنگ هستند؟
قطعا انتخاب شما مورد اول است.
سایت شما همان خانه شماست و بازدیدکننده همان مهمان شما. این شما هستید که از منزل خود، خاطره خوب و شیرین به یادگار میگذارید یا خاطره بد و تلخ...
اینجا حتما سوالی که ذهنتان را درگیر میکند این است که چطور میتوانیم در ذهن کاربر خود خاطره خوش به یادگار بگذاریم و تاثیرگذار باشیم؟
چه کاری انجام دهیم که مخاطب، پس ار ورود به سایت، صفحه را نبندد و برای پیدا کردن سوال خود به جستجو در سایت رقبا ادامه ندهد؟
در ادامه، سعی خود را بر آن داشتیم تا به سئوالات شما پاسخ دهیم. پس با ما همراه باشید...

صفحه فرود یا Landing Page چیست؟
صفحه فرود یا Landing Page ،
یک صفحه ساده اما پرکاربرد و مجزا از وب سایت میباشد که با هدف جذب کاربر
طراحی و ایجاد شده است. به بیان دیگر به صفحه ای که بازدیدکننده بواسطه
موتورهای جستجو وارد سایت شده، صفحه فرود گفته میشود و شاید بهتر باشد این
تعریف را برایش داشته باشیم که Landing PageT اولین صفحه از سایت است که
کاربر آن را مشاهده میکند، پس چه عالی که آن را با بهترین کیفیت ممکن
بسازیم. ( استفاده از متن، تصویر، لینک مناسب و ... که جلوتر به توضیح تک
تک آنها میپردازیم.)
در واقع نقطه فرود آمدن بازدیدکننده به وب سایت شما، صفحه فرود میباشد.
تفاوت صفحه فرود با دیگر صفحات سایت چیست؟
اگر سوالتان این است که این صفحه چه تفاوتی با صفحات دیگر سایت دارد، میتوانیم سوال شما را اینطور پاسخ دهیم:
نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که هر صفحه ای که مخاطب توسط آن وارد سایت شما میشود، صفحه فرود نیست.
هر صفحه فرود برای هدفی خاص و مشخص طراحی و پیاده سازی میشود که دارای یک فرم جهت جمع آوری اطلاعات مخاطب میباشد. اینطور میتوان گفت که همه صفحات فرود می توانند نوعی از صفحات دیگر سایت باشند اما هر صفحه از سایت لزوما نمیتواند Landing Page باشد.
در اینجا با ذکر چند مثال، قصد داریم تفاوت این دو مورد را برای شما مشخص کنیم:

شما در این صفحه که صفحه اصلی وب سایت است با تعداد زیادی از لینک ها، تصاویر، متون مختلف و ... مواجه هستید و خبری از گرفتن اطلاعات شما در آن نیست. پس حتما شما هم موافق هستید که این یک صفحه فرود نیست. این صفحه کاربرد دیگری دارد، مثل معرفی خدمات، محصولات، ویدئوی مشتریان، پیشنهاد ویژه و ... این صفحه به منظور هدفی خاص که ویژگی یک صفحه فرود میباشد، طراحی نشده است.
حالا میخواهیم ی صفحه فرود یا Landing Page که قطعا برای هدفی خاص طراحی شده است را با هم بررسی کنیم:

در این تصویر همانطور که میبینید، معرف یک محصول یا خدمت خاص است و تنها یک هدف را دنبال میکند و آن هم فروش محصول است.
در این صفحه، اطلاعات شما را درخواست میکند. صفحات فرود حتما یک Call To Action دارند که در اینجا " اضافه کردن به سبد خرید" میباشد.
متفق القول میگوییم که این یک صفحه فرود است که تمامی معیارهای خود را نیز دارد.
صفحات فرود با چه اهدافی طراحی و پیاده سازی میشوند:
تمامی کسب و کارها و وب سایت ها از صفحات فرود برای رسیدن با مقاصد خود استفاده میکنند:
1 – گرفتن اطلاعات بازدیدکنندگان:
هر صفحه فرود فرمی دارد که بازدیدکننده با میل خود آن را تکمیل و ارسال مینماید. در این فرم میتوانید آدرس ایمیل و شماره موبایل کاربران خود را داشته باشید و قطعا در ایمیل مارکتینگ و اس ام اس مارکتینگ از آنها استفاده کنید. از همه مهمتر شما اطلاعاتی دارید که مشتریان خودشان آن را در اختیار شما قرار داده اند و از لیست خود اطمینان ، پس با ارائه محصولات و خدمات خوب، میتوانند از مشتریان شما باشند.
در این مرحله در واقع جذب مخاطب خود را انجام داده اید.

2- معرفی و فروش مستقیم یا غیر مستقیم محصول :
شما در این صفحه میتوانید محصول خود را بصورت مستقیم به فروش برسانید، به این صورت که محصول یا خدمت خود را در این صفحه معرفی کنید و در صورت ایجاد علاقه در کاربر، محصول را از شما خریداری و پرداخت آن را انجام میدهد.
هم چنین میتوانید بصورت غیرمستقیم محصول خود را به فروش برسانید، به این صورت که یک مقاله در صفحه فرود خود قرارمیدهید و در انتهای مقاله، مقاله یا محصول خود را معرفی میکنید. این روش بسیار هوشمندانه تر از مورد قبلی میباشد.

با این صفحه میتوان بصورت کامل متوجه شد که قصد آن کسب و کار صرفا فروش این محصول بوده و تنها چند دکمه و لینک در این صفحه قرار داده شده است.
5ویژگی یک صفحه فرود خوب :
عوامل زیادی وجود دارند که Landing Page شما را به یک صفحه فرود خوب و موفق تبدیل میکند:
- کلمه کلیدی شما با متن، تصاویر و ساختار محتوایی شما باید هماهنگ باشد. بررسی تمام این موارد از طرف بازدیدکننده تنها چند ثانیه اتفاق می افند. بنابراین هدف خود را در طراحی صحفه فرود مرودنظر نشان دهید.
- کاربران در سایت زمان زیادی برای خواندن مطالب نمیگذارند، پس وظیفه شما این است که حق مطلب را ادا کنید و با استفاده از تیترهای مناس، نظر کاربر را جلب نمایید تا او مشتاق به خواندن باقی مطالب شود.
- تمامی اطلاعاتی که میخواهید از کاربر خود داشته باشید را در این صفحه باید بگذارید تا برای گرفتن بیشتر اطلاعات مجبور نباشید بازدیدکننده را به صفحه دیگری منتقل کنید.
- صفحه فرود شما حتما یک Call To Action داشته باشد.
- در صفحه خود از ویدئو استفاده کنید.
مایلید با یک جلسه مشاوره رایگان ما، کمی به تصمیمات خود نظم ببخشید؟ جهت ارتباط با کارشناسان ما از طریق صفحهدرخواست مشاوره فرم درخواست مشاوره را پر نمایید و یک جلسه مشاوره رایگان مهمان ما باشید